Co to dokładnie są filtry Google?
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na portale internetowe, które nie spełniają opracowanych przez Google wytycznych dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma typami kar – z filtrami ręcznymi i algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.