Private blog network - poznaj aktualną ofertę.
Żeby odbiorca dostrzegł twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
PBN – proste pozyskiwanie dużej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bo są tworzone i nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który dba o jakość udostępnianych tam treści. PBNy są na ogół używane jako część wieloaspektowej strategii marketingowej, co należy silnie zaznaczyć, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres, e-mail czy telefon i pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Następna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, rzetelne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z medycyną, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym czy finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO