Znamy 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Matki czy finały Pucharu Europy w piłce nożnej. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Kolejny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo niższa konkurencja. Ważne jest również to, iż rośnie tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon LG G7 niebieski,
– obuwie puma Ignite Limitles czarne sklep online,
– golarka Philips MG5720/15 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– miejscowość (np. “masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Stare Miasto”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób rezydujących na tym samym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania również wówczas, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]