Czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to znane chińskie powiedzenie. Znajduje ono potwierdzenie też w marketingu, który od lat korzysta ze skuteczności wizualnych środków przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, aczkolwiek razem z zaawansowaniem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a następnie telewizji i internetu, powoli wyparły je filmy. Obecnie filmy są jednym z trzonów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – nieważne, czy idzie o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak obszerne przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe w głównej mierze za sprawą zróżnicowania ich odmian, wśród których bez trudu można odnaleźć tę, która do planowanej strategii reklamowej będzie pasować najlepiej.

Produkcja filmów – jak promują się podmioty publiczne i firmy?

Najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, które są pomocne podczas promocji marki są spoty reklamowe. Bardzo dobrze kojarzymy je z ekranów telewizorów, lecz ostatnio równie istotnym kanałem ich dystrybucji stał się także internet – często spotykamy je w YouTube czy też na portalach informacyjnych, ponadto popularnym zabiegiem jest emitowanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Wypada napomknąć też o firmach korporacyjnych, które są ważną częścią taktyki tworzenia właściwego wizerunku marki w oczach przyszłych pracowników oraz konsumentów. Ważnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko firmy, ale też inne podmioty – między innymi te parające się reklamą organizacji charytatywnych, regionów bądź miast i fundacji. To narzędzie przydające się wspaniale do ukazania przebiegu wszelkiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy autostrad czy hoteli), piękna danego miejsca bądź informacji o działaniach mających za zadanie wsparcie potrzebujących. Podobnym typem są filmy eventowe, będące formą relacji z rozlicznych imprez.

Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich wykonanie?

Żeby reklama oparta o filmy promocyjne dała prognozowane efekty, powinny one cechować się wysoką jakością. W związku z tym produkcję filmów trzeba zlecić sprawdzonej, doświadczonej ekipie. Poziom usług oferowanych przez wybrane studio przybliży nam galeria jego ukończonych prac. Równie ważne jest również to, jakiego ekwipunku ono używa. Chodzi m.in. o drony umożliwiające wykonanie efektownych ujęć z powietrza, właściwie nieodzownych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.