Spoty reklamowe to najczęściej 30-sekundowe produkcje filmowe, których kluczową funkcją jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być wyświetlane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed seansami w kinach. W dobie wszechstronnego dostępu do internetu dobrym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed klipami na YouTube albo w charakterze treści promowanej na Facebooku. Sporo przykładów dowodzi, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najskuteczniejsza metoda na reklamę produktów i usług.

Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?

Spoty reklamowe z reguły nie przekraczają pół minuty i prezentują treści w bardzo skondensowanej formie, zatem przy ich produkcji ważne jest twórcze, niestereotypowe podejście do danego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach między programami, ich twórcy rywalizują ze sobą w wyścigu o przykucie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę odgrywa także odpowiednio dobrana muzyka.

Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców

Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla zawodowców, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (stabilizatory obrazu, drony, kamery sportowe i tradycyjne, lustrzanki cyfrowe), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, montażu czy korekty kolorów. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych lektorów i aktorów. Fundamentem udanego filmu reklamowego jest natomiast interesujący scenariusz przyciągający uwagę widzów, zadziwiający swoja inwencją, a niekiedy nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.