Uzyskaj fachową pomoc specjalistów z firmy SEO na seo4.net.

Firmy lub właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by pojawiać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samemu. Nie posiadając kwalifikacji w kwestii SEO i nie obserwując na bieżąco wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – najważniejsze – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przeznaczone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od projektowania graficznego, kodowania, content marketingu oraz kampanii Google Ads, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – postaw na tę, która istnieje w branży od lat

Agencji SEO w Polsce jest sporo. Czym kierować się w toku doboru podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERPach? Zalecamy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest sekcja z opisem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę warto przeczytać studia takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz jakie problemy udało jej się rozwikłać. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach prac na nadchodzące miesiące, a także przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Druga licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o dodatkowe dane o firmie, niezbędne do opracowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszukać samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO czy o istotnych dla klienta usługach bądź produktach, które chciałby wypromować.

Jaki system rozliczeń z firmą SEO jest właściwy?

Z nieufnością powinno się potraktować agencje SEO, które sugerują rodzaj umowy z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie rozliczenie odbywa się wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 lub do Top5). To wciąż dość popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym zagrożeniem – można wszak uzyskać błyskawiczne rezultaty za sprawą naruszania standardów określonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, zatem rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne są większe nakłady finansowe, aby wykonać dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań są dużo mniejsze.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]