Pawilony są przydatne w każdym przedsiębiorstwie z branży handlowej. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też być głównym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się podczas giełd i podobnych wydarzeń, a ponadto, dzięki szybkiemu montażowi i mobilności, mogą być stosowane np. do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, winien być właściwie dopasowany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilony handlowe – jak dobrać?
Producenci oferują różne rodzaje mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie mogą być wykonane na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Cechują się względnie szybkim montażem, jednak ich mobilność jest o wiele mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich znacznie droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kas biletowych, kiosków bądź portierni.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje charakteryzują się znaczną wytrzymałością, będąca rezultatem wykorzystania do ich produkcji wysokiej klasy tworzyw. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są szkielety, są odporne na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą odpowiednio konserwowane, posłużą kilkanaście lat – nawet przy intensywnej eksploatacji.