Prowadzenie własnej strony online wymaga jej efektywnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą być założone na stronę, kiedy nasze starania wywołują złamanie zasad prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, co zrobić w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – co oznaczają?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy sposób kary, jakiemu może zostać poddana witryna internetowa. Jest to bezwzględne wykasowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce znacznie komplikuje prowadzenie interesu. Po usunięciu witryny liczba naszych klientów gwałtownie się obniży, gdyż gros odbiorców używa Google. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co także źle wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją stosowane bezpośrednio przez ekipę Google filtry ręczne, a także zakładane samoczynnie przez specjalistyczne systemy filtry algorytmiczne.

W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za stosowanie ogromnej ilości odsyłaczy kierujących na naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy najpierw zgłębić jego powód. Pamiętajmy, żeby zatrudnić do tego fachową firmę SEO, która kompleksowo rozprawi się z kłopotem. Procedura może niestety potrwać do pół roku, trzeba więc być cierpliwym.